Новини

Бил О'Райли е съден за клевета от жена, която е уредила иск за тормоз

Иля С. Савенок / Гети изображения

Жена, която уреди иск за тормоз срещу Бил О'Райли, заведе дело срещу бившия водещ на Fox News, твърдейки, че той е нарушил споразумението им, като я е омаловажил в пресата.

Искът, заведен във федералния съд в Ню Йорк, обвинява O'Reilly и Fox News в клевета и нарушаване на договора, произтичащ от споразумение от 2002 г. между тях и бившата продуцентка на Fox News Рейчъл Витлиб Бернщайн.

Съгласно иска, споразумението за споразумение предвижда, че страните няма да се омаловажават и че, ако бъдат поискани, страните ще кажат, че „въпросът е решен“.



Fox Newsуволненнеговият известен домакин през април на фона на няколко обвинения срещу него за сексуален тормоз. О'Райли отрече твърденията.

Преди уволнението си Ню Йорк Таймс съобщи, че O'Reilly и Fox News са платили на пет жени около 13 милиона долара за уреждане на жалби за тормоз. Историята на Times споменава Бернщайн по име, като подробно описва как О'Райли „нахлу в редакцията и изкрещя на млад продуцент“.

Бернщайн твърди, че О'Райли е нарушил споразумението им за сетълмент, когато излезе с изявление пред Times, в което се казва: „Точно като други видни и противоречиви хора, аз съм уязвим за съдебни дела от лица, които искат да им плащам, за да избегна негативна публичност. За повече от 20 години в Fox News Channel никой никога не е подавал жалба за мен до отдел „Човешки ресурси“, дори на анонимната гореща линия. “

Тогава Fox News публикува изявление, в което се казва, че нито един настоящ или бивш служител никога не е подавал жалба до горещата линия на 21st Century Fox. В своето дело Бернщайн заявява, че многократно се е оплаквала пред ръководителите на HR и Fox относно предполагаемото малтретиране на О'Райли, като добавя, че Fox News не е имала гореща линия по време на нейната работа в мрежата.

„Тази цинична лъжа за несъществуваща гореща линия е направена, за да затвърди твърдението на О’Райли, че жените, които са получили споразумения, трябва да са измислили исковете си, иначе биха се оплакали“, се казва в изявление на Нанси Ерика Смит, адвокат на Бернщайн. - Но г -жа Бернщайн се оплака. Има достатъчно доказателства, че Fox News, със съучастието на висшите ръководители, е позволила малтретирането на жени в продължение на много години, след което ги е заглушило със споразумения за неразкриване на информация и клаузи за недостойност.

Адвокатът на О'Райли, Фредрик С. Нюман, издаде estilltravel News, като заяви, че неговият клиент никога не е споменавал публично името на Бернщайн.

Както става ясно от оригиналната история на New York Times, това не е абсолютно случай на сексуален тормоз, се казва в изявлението на Нюман. Така че днешното дело няма абсолютно никаква основателност и г -н О’Райли ще отговори агресивно в съда.

Бернщайн също така твърди, че последващите коментари, които О'Райли е направил пред пресата - като него, заявявайки, че „никой не е бил малтретиран по мое наблюдение“ - я изобразяват като лъжец.

„Всъщност г -н О’Райли е лъжецът“, гласи съдебното дело. - Той малтретира г -жа Бернщайн. Тя беше принудена да напусне работата си във Fox News и плати споразумение поради малтретирането му.

Бернщайн заяви, че в резултат на поведението на О'Райли, тя е претърпяла вреда за репутацията си, тежък емоционален дистрес, физическа болест и загуба на доходи.

Fox News не върна незабавно искане за коментар.

Изтеглете PDF